martes, 9 de marzo de 2010

Gran sortida!!!

Aquest dissabte passat les condicions meteorològiques (feia un sol de collons) i l'estat i quantitat de neu ens van permetre realitzar, la que serà, una de les millors excursions o ruta de la temporada per la zona del circ d'Ull de Ter.

A les 9:05 del matí sortim del pàrquing del Xalet (alt: 2000m) en Marc Solà "Poma", en Jordi Solà "Poma gran", en Pau Costa, en Jaume Guàrdia "Met" i en Roger Reguant (jo mateix). Iniciem l'ascens passant pel riu que voreja la pista del Xalet, només començar, en Pau i els dos "pomes" imposen un ritme que fa que en Met i jo ens despengem una miqueta del grup. Ràpidament guanyem alçada i en poc més de 30 min ens plantem a dalt del Coll de la Marrana (alt: 2560m).

Un cop a dalt del Coll, decidim anar direcció el Santuari de Núria. Trèiem pells i ens llancem cap a les Fonts del Freser (alt: 2441m), un cop allà tornem a posar pells i enfilem fins arribar a el Portell (alt: 2735m). Allà ens trobem amb uns amics que estan esmorzant, apunt de continuar direcció Núria.

En aquest punt els dos germans "Poma" decideixen anar cap al Pic de l'Infern-Pic del Freser i cap a casa. En Poma "petit" encara no està recuperat del tot, així que millor anar fent a poc a poc.

En Pau, en Met i jo decidim baixar per una canal que te molt bona pinta (s'ha de dir que des de dalt es veu bastant dreta). La canal es cara Nord, així que la neu.....de cine!!!Un cop a baix les vistes són impressionats (Pic del Pas del Porc, Pic del Racó Gros, Pic de la Fossa del Gegant), l'ambient és fred, però el sol escalfa de valent.

Passem per l'Estany Blau (alt: 2580m), l'Estany Negre (alt: 2508m) i finalment arribem a l'Estany de les Truites (alt: 2200m). Aquí decidim menjar i veure una miqueta perquè ara toca pujar, estem lluny i per acabar-ho de rematar toca obrir traça.

Remuntem per la Coma de l'Infern fins arribar als Estanys de la Coma de l'Infern (alt: 2550m).

Arribem als peus del Pic de l'Infern i desprès de valorar el risc, decidim que no hi ha massa "perill" i iniciem l'ascens per la canal NO, primer fent voltes "maria" i desprès amb els esquís a l'esquena per acabar de pujar la canal a peu.

Les vistes des de dalt de la canal (alt: 2735m) són impressionats (Puigmal, Noufonts, Noucreus, Torreneules, Canigó.....). Ara toca la part més difícil i entretinguda de la ruta, remuntar per l'aresta que porta fins al Pic de l'Infern.

Iniciem la grimpada, i cap de nosaltres es conscient de la dificultat que té aquesta aresta, no podem fer cap pas sense fer servir les mans, en molts passos tenim un gran "pati" sota nostre, cosa que ens obliga a estar realment concentrats i assegurar cada moviment.

Desprès de molta estona de grimpada arribem a dalt del Pic de l'Infern (alt: 2869m), estem bastant cansats, sobretot de braços, cosa que aprofitem per menjar i fer algunes fotos.

Fa molta estona que estem disfrutant d'aquest esport i d'aquestes muntanyes plenes de neu, però encara no volem tornar cap a casa, no amb un dia com aquest!!

Ens posem els esquís i baixem per la cresta que uneix el Pic de l'Infern amb el Pic del Freser. En Met, des de l'inici de l'excursió, diu que no està gaire fi de la panxa, cosa que fa que decideixi no remuntar els 100 i pocs metres que falten per arribar al cim del Pic del Freser. Un cop a dalt del Freser (alt: 2834,9m), en Pau i jo ens traiem les pells i baixem per el "tub" del Freser, una baixada molt directe i guapa, que no podem disfrutar al 100% degut a la neu crosta.

A baix ens espera en Met, ens posem les pells i remuntem fins arribar al Coll de la Marrana. Baixem per uns dels "tubs" que hi ha al costat del Coll de la Marrana.Empalmem amb la pista del Xalet i finalment arribem al cotxe.

Són les 14:00 i estem força cansats, però molt contents i feliços per la ruta que hem fet.Dies com aquests fan que arribis a casa content i satisfet d'haver sortit del llit per anar a fer 5 hores d'esquí de muntanya amb GRANS AMICS per racons IMPRESSIONANTS!!